INSTÄLLNINGEN ÄR VIKTIGARE ÄN VACKERT VÄDER

Måndag. 
Som jag alltid har hatat Måndagar, lika mycket som jag har hatat Söndagar. Söndagar gav mig alltid massor av ångest inför Måndagarna. Konstigt egentligen, Måndagar är ju starten på något nytt varje vecka och då väljer man självmant att hata den. Idag är det Måndag och det är mulet utomhus, jag har varit inomhus hela morgonen och förmiddagen utan att ha kommit ut i friska luften, jag kan välja att känna mig låg, stressad, hata denna tråkiga Måndag ELLER så väljer jag att se det positiva med denna dagen. Den har nämligen inneburit att jag har gosat extra mycket med min son, druckit mycket kaffe och har kunnat spana in massor av härliga instagrams och bloggar. Och det mina vänner, är inte fy skam! 
 
Visst blir man gladare när solen skiner, men jag märker att inställningen är viktigare hur vi ser på vår tillvaro. Vi kan göra mycket med vårt humör genom att bara vända och se det fina i det vi gör, istället för att tänka på vad vi inte gör. 
 
 
 

Kommentera här: