New in. ♥

Detta köpte jag i Fredags, hopprep, träningsshorts, sport-bh och en mobilhållare man fäster på armen när man är ute och rör på sig. ♡



500 gram frukt och grönt om dagen är inte svårt.

Svenskarna är dåliga på att äta gönsaker. Bara 2 av 10 äter det rekommenderade på 500 gram frukt och grönt om dagen skriver DN 500 gram frukt och grönt om dagen kan tolkas som 3 frukter och 2 portioner sallad. Vilket inte alls är svårt att få i sig under en heldag. 
 
Vad jag har märkt är att en del människor blir ganska "stötta" av att jag äter så pass mycket frukt på en dag, jag skrev ett inlägg om sockersug för ett tag sedan och då fick jag en kommentar i stil med "Inte kostigt att du är sockersugen om du ständigt vräker i dig frukt som är socker"  Det roliga i detta sammanhang var att jag skrev att jag inte hade ett sockersug och om jag hade det så köpte jag frukt och gjorde en fruktsallad istället för att köpa godis.  Citat från artikeln; 

 
Att äta fler frukter varje dag innebär mer socker i kroppen tycker Åsa Brugård Konde, nutritionist på Livsmedelsverket inte är något man ska oroa sig för "så länge det inte handlar om extrema mängder".

- Det är sant att det innehåller fruktsocker, men det innehåller också en massa näring. Det går inte att jämföra med läsk som bara innehåller socker. Frukten innehåller fibrer och massa nyttiga ämnen.


Jag anser att äta mycket frukt och grönt om dagen är så mycket bättre än att hälla i sig massor av socker som man får i sig genom en läsk eller godis, och sockret man får utav frukten kan jag leva med. Målet är inte att bli sockerfri, utan att hitta alternativ som ger mig både något nyttigt och gott. Och för mig är frukt perfekt. 

 

Äter du mycket frukt? Äter du alltid sallad till maten? :-) 

 

 
 
 

 

Träningsdrömmar - Vad vill du?

Idag är jag riktigt träningssugen. Jag köpte ett hopprep häromdagen som jag minns är hur jobbigt som helst mellan stationer man tränar i. Tänkte ge mig på det ikväll! Jag fyller år på Torsdag, så då sa jag att jag önskade mig lite vikter (såna man kan lägga på vikter själv) så förhoppningsvis får jag också det. Om inte, så köper jag det själv. 
 
Denna helg har varit lugnare än lugnast. Men det gör ingenting, träningsvärken från videon jag publicerade höll i sig i 3 dagar och gjorde att jag kanppt kunde sätta mig ner! Då satt den framför allt i innanlår, baksidalår och rumpa. Härligt! Mitt mål med träning är att jag skall få en starkare kropp och bättre kondition. 
 
Funderar på att anmäla mig till att springa någon form av lopp. Om jag anmäler mig så måste jag ju faktiskt träna inför det, eller hur? Vilket innebär bättre kondition. Man måste alltid ha ett tydligt mål om vart man vill, annars kan man lika gärna lägga ned. Vad vill jag få fram av min träning? Vad vill jag få fram utav att jag ändrar min kost?  Tänk på det!