HAVREGRYNSGRÖT OCH SOL

Det är först nu jag har fått ro att sätta mig ned och skriva, jag är så full av energi att jag knappt vet vart jag skall ta vägen! Den känslan är så underbar att känna, det var ett tag sedan jag var så fullproppad av lyckorus så jag är otroligt tacksam att den känslan infinner sig just nu. Anledningen att jag är så glad? Jag vet inte, kanske är det kombon över att jag är frisk, att det är sol ute, att löven är sådär vackra som dem bara är såhär på hösten, att jag skall möta upp en vän för en långpromenad snart? Eller, måste man alltid ha en anledning till att vara glad/ledsen? Kan man inte bara få känna och leva utan en massa frågor som gör vägen krokig för en? 
 
Hur som helst, dagens känsla är glad och jag skall snart bege mig ut till mina kaniner för lite kaningos. Sedan väntar en långpromenad tillsammans med Angelica, var länge sedan nu så detta behövs verkligen. ♥
 
Till frukost idag käkade jag havregrynsgröt, jag gillar inte det särskilt mycket men eftersom det är en sån enkel frukost försöker jag komma på olika sätt att göra den roligare och godare. Idag körde jag på osötad hemmagjord jordgubbssylt tillsammans med kokos. Gott faktiskt. :-) Men inget hallelujah moment tyvärr. 
 
Tips mottages gärna! 
 
 
 

Kommentarer:

1 R:

skriven

Du får gärna skicka hit lite sol! :)

Svar: Åh, det skall jag absolut göra finis! :D
Fanny Karlsson

2 Cissi:

skriven

Hacka i dadlar och lite nötter, häll på lite havremjölk, jag gör alltid det och jag älskar det!! Vanlig torr havregrynsgröt går tyvärr inte ned. Blir gott med lite dadlar + nötter eftersom att det sötar och ger lite annan konsistens. Ett tips är att alltid koka på spisen också, mikron gör den klumpigare :) tack för en bra blogg!

Svar: Åh, det skall jag absolut pröva! Jaa att koka upp på spisen ger såå mycket godare gröt än när man kör den i micron, men precis som du skriver att det är svårt att få ner den torra gröten utan tillbehör. Kokar du upp tillsammans med havremjölken och dadlarna + nötterna eller tillsätter du det efteråt? :-)
Tack för din kommentar!
Fanny Karlsson

3 Cissi:

skriven

Tillsätter mjölken + dadlarna + nötterna efteråt! :)

Svar: Tack, ska testa detta! :D
Fanny Karlsson

4 Siri |Diabitfit|:

skriven

Vilket härligt inlägg, underbart att kunna vara glad o må bra för "ingenting" :D Mitt tips är att koka upp gröten med mosad banan eller bär i, plus lite stevia, blir riktigt gott. Eller prova fiberhavregrynsgröt, är inte lika stabbigt som vanlig:)

5 Ida L:

skriven

Jag brukar koka upp gröten med havremjöl. Till gröten är det gott med bitar av äpple och kanel.

Kommentera här: