TACKSAMHET

Igår när jag kom hem efter ett arbetspass på 10 timmar så var jag trött, seg och varm. Men då kände jag mig full av tacksamhet istället, jag gick och funderade på hur fantastiskt bra jag har det. Allt för ofta gör vi saker utan att tänka på varför vi gör det, och att allting är jobbiga krav och måsten. Visst, jag kan också se det så (har i princip alltid varit sån) men livet blir så trist då. 
 
Istället  tänkte jag på hur tacksam jag är för att jag har ett jobb att gå till och att jag har min hälsa i behåll. Därför begav jag mig ut på en skön joggingtur, hade för en gångsskull ingen musik i öronen utan fokuserade på att lyssna på omgivningen istället. Alla vackra fåglar och vinden i träden, samtidigt som solen gick ner. Oslagbart!
 
Vad känner ni er tacksamma över? ♥
 
 
 

Kommentera här: