BLI BLODGIVARE DU OCKSÅ!

Jag lovade ett inlägg till er om hur det går till när man blir blodgivare och om verkligen vegetarianer/veganer kan bli det? 
 
För att bli blodgivare måste man skicka in en "ansökan" där man fyller i personuppgifter osv. Sedan efter ett par veckor blir man kallad till sitt första möte, där man sitter i enrum med en sköterska, går igenom ens hälsa och frågor ställs. Där har du möjlighet att ställa frågor om du undrar något eller så. Därefter tar dem ett blodprov på dig för att se till att du har tillräckligt med blod och att alla värden är som dem ska. Sedan får man gå hem.
 
Är alla prover okej, så kommer du få en ny tid där dem kallar dig för själva tappningen av blod. Skulle det vara så att värderna inte är okej eller att du inte har tillräckligt med blod, kommer dem ringa dig. 
 
Jag sa aldrig till sköterskan att jag var veg när jag var där på mitt första möte, jag ville inte bli "dömd" som man så ofta blir. Och jag ska vara ärlig när jag säger att jag trodde att mina värden skulle vara dåliga, men det var dem inte! Jag hade riktigt bra värden och jag är oerhört tacksam att jag kan lämna blod till dem som behöver det. ♥
 
Här kan du anmäla dig och läsa mer om hur man blir blodgivare! 

Kommentera här: