MOROTSSOPPA - RECEPT

Detta inlägg skulle kommit upp för länge sedan, men det blev tydligen något strul. 
 

När jag öppnade upp kylskåpet idag hade jag noll matinspiration. Men då fann jag en hel påse med ekologiska morötter som jag ännu inte hade använt mig utav, så då bestämde jag mig för att göra en morotssoppa! Enkelt, gott och är perfekt att frysa in till matlådor sen. :-) 
 
Recept: 
 
Morötter ca 10 st. 
-Ingefära
- Ca. 1 liter vatten
- 2 tärningar grönsaksbuljong
- salt, peppar, cayenne efter smak. 
- Lök
- Vitlök.
- Veganskt grädde (valfritt)
 
Gör såhär: 
 
Skär upp morötter, lök och vitlök och lägg i en kastrull på spisen.
- Låt koka upp. 
- Riv ner valfri mängd ingefära 
- I med buljong tärningarna och alla kryddora. 
- Koka tills morötterna är mjuka
- Ta av från plattan och mixa ihop det till valfri konsistens av soppa, häll i grädden till önskad smak och låt soppan värmas upp lite. 
- Servera med något gott bröd och kanske en klick creme fraiche. :-) 
 
 
Lyckades dessvärre inte ta någon fin bild på soppan. 

Kommentarer:

1 Susanna Maria J:

skriven

Ser väldigt gott ut!

2 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Låter gott!

Svar: Super gott var det! :-)
Fanny Karlsson

3 Sara:

skriven

Provade detta recept idag, det var riktigt gott! Tack för att du delade med dig :)

Svar: Vad roligt att höra! :-) Det är verkligen en super god soppa!
Fanny Karlsson

Kommentera här: