ATT BESÖKA EN KRAV-BUTIK

Ni som har hängt med här på bloggen vet att jag alltid försöker köpa ekologiskt. I den utsträckning jag kan och bland de produkter som finns. Oftast kostar ekologiska varor 5:- eller 10:- kr extra, vilket jag tycker att man har råd med, har man inte det så tycker jag att man ska lägga fokus på några varor som känns lite extra viktigt och köp dem ekologiska. Alla kan göra något! 
 
Jag var i en lokal krav- gårdsbutik idag, och jag blir så glad in i själen! Där fanns det morötter, kålrötter, rödbetor, kålrabbi, potatis, äpplemust mm. Allt är ifrån deras gård och är krav-odalt.  Det mesta ligger på 12kr/kilot - 15kr/kilot eller 20kr/kilot.  Jag köpte kålrötter och rödbeter samt en flaska äppelmust, samanlagt blev det 40 kr. Av det tänkte jag rosta i ugnen med något gott till. :-) 
 
 
Lite otydlig bild, visar mer sedan när jag använder dem. 

Kommentera här: