UTMANINGEN - HUR GICK DET?

Ni vet utmaningen jag skrev om häromdagen? Att inte klaga på 24 timmar? 
Den här gått så himla bra! Jag har verkligen tänkt helt annorlunda och har insett att det är såhär man BÖR leva, man ska inte behöva anta en utamaning för att inse hur livet borde levas. Jag har blivit gladare och piggare. Är det inte konstigt egentligen, hur lite som krävs för så mycket? :-) 
 
Nåja, klockan är ca. 12.15 och jag har precis kommit hem igen. Startade upp morgonen med frukost som bestod utav blåbärssmoothie och fruktsallad för att sedan hänga i lekparken tillsammans med lilasyster. Varsdagslyx! 
 
 

Kommentarer:

1 Linnea:

skriven

Jag har nyligen hittat till din blogg och det är så kul att se någon som skriver om träning och hälsa, och samtidigt äter veganskt och mycket frukt (tillskillnad från de flesta hälsobloggar som är inne på prottehypen).
Tänkte därför fråga vad du tycker om HCRV (high carb raw vegan) och 80/10/10? Då ska kalorierna man äter komma från 80% kolhydrater, 10% fett, 10% protein och man äter nästan endast frukt och sen lite grönsaker. Jag är själv inne på det spåret, men jag äter raw till 4 (alltså frukt hela dagen fram till middagen, vilken kan bestå utav potatis/ris + grönsaker). Hur som helst så är det något jag kan rekommendera då man får supermycket energi :)

Svar: Tack snälla för din intressanta kommentar! :D Jag känner likadant angående bloggen, många tror att man MÅSTE käka 1 hel kyckling osv osv för att överhuvudtaget leva, vilket jag vill förändra. Därför behövs såna som vi! :)
Just nu är jag inne i en period där jag ständigt testar mig fram, jag äter mest frukt (alltid frukt till frukost, mellanmål och på kvällen) sedan middag/lunch brukar jag använda mig utav potatis och grönsaker, bönor osv. Däremot är jag himla intresserad utav vad andra äter för att få energi och hur deras mat under en dag ser ut. Det du beskriver låter intressant, hur ser en vanlig dag ut för dig? Frukost, mellanmål, lunch, middag och kvällsmål? Samt, vad dricker du? :-)

Tack ännu en gång för din kommentar, så himla kul! :-)
Fanny Karlsson

2 Linnea:

skriven

Visst behövs vi! Och förhoppningsvis blir vi fler och fler som kan visa att det är fullt möjligt att överleva utan kött :p

Jag är väldigt ny på att äta som jag gör idag, har endast gjort det i några veckor nu under sommaren när jag haft tid att testa mig fram. Men från början åt jag som du gör nu, alltid frukt till frukost och mellanmål utöver den vegetariska/veganska maten, och sen har frukten bara fått ta över mer och mer ;)

Kul att du är intresserad! :D En vanlig dag kan se ut som så att jag äter en halv vattenmelon (ca 1,5 kg) vid 8, bananer (4-6 st) vid 11, glass på 3 frysta bananer+100g mango vid 14, massa ris/potatis/pasta och sallad+andra grönsaker vid 17, några kiwis och jorgubbar som kvällsmål vid 20. Jag strävar dock efter att äta färre och större mål så jag inte blir hungrig så himla fort, men det tar en stund att vänja magen vid de stora volymerna :P
Sen dricker jag endast vatten, kanske 1,5-2 l per dag :)

Måste även säga att du har blivit en förebild för mig i och med att du verkar så positivt inställd, och jag gillar verkligen det du säger om att all träning som sker är bra träning, även om det bara gäller några minuter här och där! :)

Svar: Jag tycker att detta är så otroligt spännande! Har du lust att maila mig så kan vi dela lite tankar och idéer där? :-) [email protected]

Tack snälla för dina fina ord, jag är såå glad att jag lyckas förmedla det jag brinner för! tacktacktack!!♡♡♡
Fanny Karlsson

Kommentera här: