RECENSION - Benecos Natural mascara

 
 Jag fick en underbar leverans från Ebody för ett tag sedan, där denna mascara fanns med. 
Benecos Naturla Mascara Maximum Volume! 
 

Jag har nu använt den ett antal gånger och tänkte skriva lite om vad jag tyckte om den. Såhär står det på Ebody's hemsida:  

Benecos Natural Maximum Mascara 8 ml

Benecos Mascara Maximum Volume ger dig härligt tjocka fransar som blir perfekt separerade och inte fastnar i varandra. Berikad med vitamin E.

 Och såhär står det om Benecos: 
 
Om Benecos

Benecos har modern naturlig och ekologisk kosmetika. Produkterna är attraktiva, BDIH-certifierade och har priser som alla har råd med!

Benecos naturliga kosmetika är både chic och modern, urban och trendig, stilfull och elegant med färger från världens metropoler. Certifierade av BDIH och helt fritt från paraffin, parabener, silikoner, PEG, syntetiska färgämnen, parfymer samt konserveringsmedel.
 

Så vad tyckte jag om mascaran? 

Min mascara är i färgen "smooth brown", vilket jag uppskattade väldigt mycket då jag tycker att det är fräschast att ha en brun färg när man bara vill sminka sig lite grann. Borsten känns ganska klumpig i och med att förpackningen är så pass liten, men om man kan applicera sina fransar bra så är det inga problem. 
 
Den luktar ganska mycket, skarpt men naturligt. För mig gör det ingenting, eftersom jag vet att produkten är naturligt framställd. Men om man är känslig så kanske de luktar lite väl mycket.
 
Fransarna blir fylliga och långa, vilket jag tycker är ett stort plus! 
 
Väldigt prisvärd och jag rekommenderar den starkt för den som är en van mascara applicerare ;-)
79 KR. 
 
Ni hittar mascaran HÄR. 
 
 
 

Kommentera här: